Wednesday, September 17, 2008

Lain dicita, lain yang datang

Tanggal 16 Sept, 2008, di kala minda menyusuri blog dan berita terkini..menanti sesuatu..sekelumit perubahan..yang bakal menjadi tonggak negara..negara yang didalamnya keturunanku akan menumpang hidup..sementara menanti mati di bumi Allah.

Tapi dikejutkan pula dengan rekahan parti "engkau laksana bulan"..walaupun aku masih pasti ianya dapat di 'plaster' diperingkat atasan..kuharapkan tidak akan berakhir dengan kehancuran. Jika tidak, di mana lagi "silent communities" macam aku ni mau bersandar harap.

Masih terngiang-ngiang kata-kata Tok Guru, "..politik itu kotor, Islamlah yang menyucikannya.." Itulah antara asas yang terpacak dalam kepalaku bila cuba memahami cerita politik dalam negara. Walaupun aku hanya end-user(or shd I say end-voter) politik, aku tak suka diperkotak-katikkan, lebih-lebih lagi oleh parti politik kegemaranku. Walaupun aku memang lemah berhujah(even dengan diriku sendiri), tapi aku yakin barisan pemimpin dapat berhujah dengan sihat berteraskan ilmu dan pengalaman masing-masing.

Harapanku, biarlah diselesaikan secara berhikmah mengikut lunas2 Islam yang kita bawa. Selagi parti menjadi alat untuk Islam(dan bukannya parti memperalatkan Islam), selagi itulah sokonganku tidak bertepi.


No comments: